Náš tým a naše cesta

Miniškolka ~ Želvičky

Ing. Petra Posled­ní

hlavní průvod­kyně třídy Želviček

Po studiu fakul­ty mez­inárod­ních vztahů na VŠE jsem se prvních pat­náct let své pro­fes­ní kar­iéry věno­vala mar­ketingu a PR ve dvou zahraničních společnos­tech a myslela si, že to tak zůs­tane i po narození mé – dnes už téměř plno­leté — dcery Klárky. S ní a hlavně kvůli ní jsem se začala aktivně zají­mat o výchovu a vzdělávání dětí předškol­ního věku a objevila jsem úplně nový svět, který mě pos­tup­ně zcela pohltil. A když jsem pak objevila ped­a­gogiku Montes­sori, cíti­la jsem, že to je přes­ně to, co pro svou dceru hledám a k čemu celou dobu intu­itivně směřu­ji. Pos­tu­pem času jsem si doplni­la potřeb­né vzdělání a začala jsem pra­co­v­at s dět­mi. Nemohla jsem ani uvěřit všem těm možnos­tem, které mám k dis­pozi­ci a které mohu dětem nabíd­nout. Našla jsem novou kar­iéru, strávi­la jsem s dět­mi posled­ních pat­náct let a stále se od nich učím. Jsem abso­lut­ně přesvědčená, že už děti předškol­ního věku jsou schop­ny rozví­jet své chápání svě­ta a svého mís­ta v něm do přek­va­pivé hloubky, jsou-li k tomu dobře a dlouhodobě pod­ně­cov­ány a motivovány, a velice mě baví jim v tom pomáhat a pozorovat je na jejich ces­tě.

Jana Zelenková

průvod­kyně třídy Želviček

Práce průvod­kyně u bato­lat v montes­sori třídě je moje vys­něné povolání, o kterém jsem vlast­ně původ­ně nikdy neu­važo­vala. Vys­tu­dovala jsem estetiku na filosofické fakultě a během stu­dia jsem spolu­vytvářela tábor pro děti od 7 do 16 let. Pravděpodob­ně díky tomu jsem po škole intu­itivně hledala prá­ci, ve které bych mohla proží­vat s dět­mi všech­no, co je přes den tak zajímá, i když to neby­la moje odborná speci­fikace. Objevila jsem laskavou a respek­tu­jící ped­a­gogiku Marie Montes­sori a sta­la se součástí dět­ské skupiny na pozi­ci asis­ten­tky. Posléze přišli na svět moje dvě děti a já si zkusi­la montes­sori prostředí vytvořit doma. Po mateřské jsem si také vyzk­oušela prá­ci v montes­sori zák­lad­ce jako asis­tent ped­a­goga pro děti se speciál­ní­mi potře­ba­mi, kde jsem se mno­hé­mu nauči­la a také posunula svo­je vnímání různos­ti potřeb dětí na další úroveň. Jsem za to neskonale vděčná. Nicméně práce s předškolkový­mi dět­mi vždy byla a je moje srdeční záleži­tost a tak jsem oprav­du velice ráda, že můžu být součástí toho­to neskutečně obo­hacu­jícího prostředí tady v Jonášovi.
Mys­lím si, že děti jsou pro člově­ka obrovsk­ou inspirací, čas­to nám ukazu­jí, co sami v běhu živ­ota nevnímáme. Pomáha­jí nám se zas­tavit a proží­vat. Dáva­jí nám možnost poz­nat víc a my jim můžeme na oplátku za ten­to vzác­ný dar laskavě pomáhat na jejich ces­tě k samostat­nos­ti.

Vzdělání:
2016 Uni­verzi­ta Karlo­va Mag­is­ter­ský tit­ul v oboru Esteti­ka — teorie a dějiny umění a kul­tu­ry

Kurzy, sem­i­náře a work­shopy:
2020 a 2024 kurzy první pomo­ci
2024 Spe­cial needs for edu­ca­tors (Montes­sori insti­tute Prague)
2017 Birth to Three Assis­tants Course (Montes­sori Ins­tu­itute Prague)
2017 a 2024 Chů­va pro děti do zahá­jení povin­né škol­ní docházky
2017 kurz Respek­to­vat a být respek­tován

Školka ~ Delfínci

Marké­ta Nem­cová

hlavní průvod­kyně třídy Delfínků

Vys­tu­dovala jsem gym­náz­i­um a poma­tu­rit­ní studi­um obor Diplo­movaná zdravot­ní ses­tra, ale po narození svých dětí jsem měla jas­no – začala jsem se zají­mat o svět dětí, jejich vývo­jové potře­by a nejvíce mě oslovi­la ped­a­gogi­ka Marie Montes­sori. Absolvo­vala jsem Národ­ní diplo­mový kurz Montes­sori pro věk 3–6 let, pra­co­v­ala jsem se skupinou dětí na domácím vzdělávání. Do Jonáše jsem zaví­ta­la v roce 2015, kde jsem prvních 5 let pra­co­v­ala s menší­mi dět­mi. Od roku 2020 se plně věnu­ji prá­ci se starší­mi dět­mi. A pro­tože předškol­ní věk je v živ­otě člově­ka nejzásad­nější, je mi ctí provázet děti právě v tom­to období jejich živ­ota.

„Dítě není prázd­ná nádo­ba, je vede­no neú­navným vnitřním učitelem, který přes­ně podle plánu vytváří v nadšené čin­nos­ti ten největší zázrak ves­míru – lid­sk­ou bytost.“ (Maria Montes­sori)

Vzdělání:
2021 – 2025 Vyšší odborná ško­la Svatý Jan pod Skalou – diplo­movaný spe­cial­ista v oboru Předškol­ní a mimoškol­ní ped­a­gogi­ka
Podz­im 2024 AMI – Ori­en­ta­tion Cer­tifi­cate course 3–6
Září 2024 Stim­u­lační pro­gram pro předškoláky a děti s odlože­nou škol­ní docházk­ou (Prodys)
Srpen 2024 AMI – Jak se vypořá­dat s obtížným chováním ve třídě
Srpen 2024 Assosi­a­tion Montes­sori Inter­na­tion­al (AMI) – Jak roz­jet Montes­sori tří­du 3–6 let
2016 ‑2019 Psy­choter­apeutický výcvik v sys­temické ter­apii (Sys­temický insti­tut, Pra­ha)
Podz­im 2016 Zák­la­dy arteter­apeutick­ých tech­nik (Gra­cent)

Kurzy, sem­i­náře a work­shopy:
Výcho­va srd­cem (Pod­po­ra a imple­men­tace dět­ských skupin)
Jak zvlá­dat emoce u dětí a pod­porovat emoční inteligen­ci dítěte
Osob­nos­t­ně sociál­ní rozvoj dítěte v MŠ

Sabi­na Fil­ipová

průvod­kyně třídy Delfínků

Vys­tu­dovala jsem Střed­ní Ped­a­gog­ick­ou školu v Lit­o­myšli, kter­ou jsem si vybrala hlavně kvůli prá­ci s dět­mi v předškol­ním věku. Po Matu­ritě jsem nas­toupi­la jako peču­jící oso­ba v Montes­sori školce v Jablon­ném nad Orlicí. Montes­sori ped­a­gogi­ka mě zají­mala a viděla jsem v ní smysl. Byla a jsem otevřená vzdělávání v tom­to oboru i nadále. Absolvo­vala jsem kurz českého jazy­ka, matem­atiky a prak­tick­ého živ­ota se zaměřením na montes­sori ped­a­gogiku. Prošla jsem kurzem respek­tu­jící výchovy od manželů Kopřivových — Respek­to­vat a být respek­tován. Ten­to rok jsem si doplni­la vzdělání o kurz chůvy a mám radost, že jsem mohla nas­toupit právě do Montes­sori školky Jonáš.

“Ta neznámá energie, která může pomo­ci lid­stvu, je ta, která leží ukry­ta uvnitř každého dítěte.  (Maria Montes­sori)

Mag­dalé­na Nešle­hová

průvod­kyně třídy Delfínků

Vys­tu­dovala jsem Střed­ní ped­a­gog­ick­ou školu v Praze obor učitel­ka v Mateřské škole. Brzy na to jsem mohla navštívit vídeňské Montes­sori školky, jejichž výchovný a vzdělá­vací pro­gram zcela zasáhl do mé před­stavy, jak by práce ve školce měla vypa­dat. Poté jsem vys­tu­dovala mag­is­ter­ské vzdělání na Filosofické fakultě v Praze obor Kul­tur­olo­gie. Po narození druhé dcery jsem se rozhod­la vys­tu­dovat Národ­ní diplo­mový kurs Marie Montes­sori pro předškol­ní věk. Dlouhou dobu jsem žila s mužem a dvě­ma dět­mi na polosamotě, kde jsem na statku se zvířaty a menším hospodářstvím jsem ved­la let­ní poby­tové kursy a tábo­ry pro děti s Montes­sori prvky. Tři roky jsem pra­co­v­ala jako učitel­ka v lesní Montes­sori školce Mondík v Benátkách nad Jize­r­ou.
Dnes již tři roky pracu­ji jako průvod­kyně v dět­ské skupině Montes­sori škol­ka Jonáš ve třídě Delfín­ci.  Tuto výchovu vnímám jako nejúžas­nějsí způ­sob, jak provést bezpečně dět­sk­ou mysl k poznávání nového, zkoušení si doved­nos­tí a rozví­jení osob­nos­ti. Dítěti se tak dostává možnost dosáh­nout nejvyššího možného a celistvého chá­paní sebe, kamarádů a svě­ta kolem něj.

“Ta neznámá energie, která může pomo­ci lid­stvu, je ta, která leží ukry­ta uvnitř každého dítěte.” (Marie Montes­sori)

 Vzdělání:
podz­im 2024 AMI – Ori­en­ta­tion Cer­tifi­cate course 3–6 let
srpen 2024 Assosi­a­tion Montes­sori Inter­na­tion­al (AMI) – Jak roz­jet Montes­sori tří­du 3–6 let
září 2024 Chů­va v dět­ské skupině — pro­fes­ní kval­i­fikace
jaro 2011 Montes­sori pro věk 3 – 6 let – Montes­sori Pra­ha, diplo­mový kurs
1999/2004 FF UK, Kul­tur­olo­gie
1990/1994 Střed­ní ped­a­gog­ická ško­la, obor učitel­ka v Mateřské škole, Evrop­ská 33, Pra­ha 6

Kurzy, sem­i­náře a work­shopy:
Jak se vypořá­dat s obtížným chováním ve třídě — Montes­sori Insti­tute Prague
Pro­jekce a přenos – „zrcadlení“ ve vzta­hovém světě
Empat­ická a respek­tu­jící komu­nikace
Chůze po linii Montes­sori sem­i­nář pro věk 3 – 6 let — Eru­dio Montes­sori 
Využití dět­ské kres­by při psy­chodi­ag­nos­tice

Vedení školky

Ing. Michaela Ehren­berg­erová

zak­la­datel­ka a ředitel­ka 

Přestože jsem už od dět­ství touži­la věno­vat se psy­chologii a speciál­ní ped­a­gog­ice, nějak­ou hříčk­ou osudu jsem v roce 2002 odpro­movala na Provozně eko­nom­ické fakultě ČZU v oboru Sys­té­mové inženýrství a infor­mati­ka. 🙂 Nicméně touha po poznávání a pochopení lid­ské duše (a přede­vším té dět­ské) mě provázela celý živ­ot a po narození mých dvou synů Jonáše a Mikuláše jsem se ke své­mu snu vráti­la. Od roku 2006 jsem půso­bi­la jako lek­tor­ka kurzů a sem­i­nářů, zaměřu­jících se přede­vším na psy­chologii a výchovu dětí, emoční inteligen­ci, Montes­sori ped­a­gogiku a další. Právě Montes­sori ped­a­gogi­ka ovlivni­la můj živ­ot zásad­ně a našla jsem v ní svou ces­tu pro sebe i svou rod­inu. V roce 2011 jsem pro své děti založi­la Montes­sori školku Jonáš v Praze a pro­tože mi směr této ped­a­gogiky dává velký smysl, oba klu­ci pokračo­vali v tom­to vzdělá­vacím sys­té­mu až do 9. třídy v Montes­sori ZŠ na Beránku. Já sama na své ces­tě seberozvo­je pokraču­ji dál, dává mi velký smysl spolu-vytvářet pří­jem­né a pod­nět­né školkové prostředí pro děti, jejich rodiče i naše průvod­kyně.

„Je zají­mavé si vší­mat, že když je živ­ot jednoduchý a přirozený a když jsou děti součástí živ­ota dospělých, jsou klid­né a šťast­né. “ (Maria Montes­sori)

Vzdělání:
2020 — 2025 Kom­plexní výcvik v psy­choter­apii zaměřené na řešení (Solu­tion Focused Brief Ther­a­py)
2022 — 2023 Hyp­noter­apie zaměřená na řešení
2018 — 2020 Expre­sivní ter­apie se zaměřením na arteter­apii — Masaryko­va uni­verzi­ta v Brně, Ped­a­gog­ická fakul­ta
2017 — 2018 Stres a možnos­ti jeho zvládání — FF UK, Kat­e­dra psy­cholo­gie
2017 Výcvik men­toringu a koučinku pro ped­a­gogy

Kurzy, sem­i­náře a work­shopy:
Somat­ic Expe­ri­enc­ing — Práce s trau­matem u dětí — Mag­gie Kline
Dream­work — Práce se sny — Český insti­tut biosyn­tézy
Využití sto­ry­tellingu v dra­mat­er­apii
Ter­apie hrou pro rodiče a odborníky, vycháze­jící z Neufel­do­va vývo­jového přís­tupu — Tama­ra S. Neufeld
Psy­chodi­ag­no­s­tické kre­seb­né metody — Test stro­mu & Dět­ská kres­ba
Respek­to­vat a být respek­tován
Moti­vační jógové hry pro děti

Ing. Mar­ti­na Veselá

zás­tup­kyně ředitelky 

Vys­tu­dovala jsem Vysok­ou školu eko­nom­ick­ou v Praze a již během studií pra­co­v­ala s dět­mi v rod­inách v Praze, Francii a Bel­gii. Po narození svých dětí jsem se snaži­la více pocho­pit jejich jed­nání, avšak dosavad­ní znalosti a zkušenos­ti k tomu někdy nes­tači­ly. Objevila jsem lit­er­atu­ru od Marie Montes­sori, vys­tu­dovala Národ­ní diplo­mový kurz Společnos­ti Montes­sori pro děti 3–6 let a sem­i­náře Respek­to­vat a být respek­tován. Zde jsem již pos­tup­ně nacházela to, co jsem dlouho hledala. Začala jsem pra­co­v­at na pozi­ci asis­ten­tky v Montes­sori miniškolce 4 Med­vě­di v Podolí (1 rok), ved­la Montes­sori díl­ny pro děti 1,5–3 roky. V Montes­sori školce Jonáš působím od jejího založení v roce 2011 nejprve jako hlavní
průvod­kyně pro tří­du 3–6 let a krátce i jako průvod­kyně pro mladší tří­du (2–3 roky). Po 7 letech jsem se pře­sunula do užšího vedení školky. Snažím se zde vytvářet lásky­plné a inspi­ra­tivní prostředí, kde každý má pros­tor se rozví­jet dle svého tem­pa a „vnitřního plánu“. Své doved­nos­ti si průběžně doplňu­ji kurzy osob­nos­t­ního rozvo­je a odborný­mi sem­i­náři v oblasti Montes­sori ped­a­gogiky.

„Žije-li dítě v přá­tel­ské atmos­féře a cítí se potřeb­né, naučí se nalézat v tom­to světě lásku.“ (Maria Montes­sori)

Vzdělání:
2011 Národ­ní diplo­mový kurz Společnos­ti Montes­sori pro děti 3–6 let

Kurzy, sem­i­náře a work­shopy:
Zák­lad­ní prvky zdravého vývo­je pro děti předškol­ního věku
Prak­tické Montes­sori aktiv­i­ty pro děti do 3 let
Výcho­va srd­cem
Smyslová výcho­va pro děti 3–6 let
Empat­ická a respek­tu­jící komu­nikace — Ško­la bez poražených
Jak řešit kon­flik­ty a neshody na pra­cov­išti
Laskavost, empatie a hran­ice ve výchově

Naše cesta

Montes­sori školku jsem založi­la v roce 2011 pro své dva syny Jonáše a Mikuláše. V led­nu 2012 jsme otevřeli ke školce ještě jed­nu tří­du miniškolky a od této doby úspěšně nabízíme docházku pro děti od 2 let až po zahá­jení povin­né škol­ní docházky.

Naším hlavním cílem je nabízet dětem laskavé a inspi­ra­tivní prostředí a učit je respek­tu k sobě i k druhým.

Snažíme se pro naše děti i jejich rodiče vytvořit téměř rodin­né zázemí, aby se u nás cítili jako doma.

Registrace

Máte-li zájem o bližší infor­ma­ce k zápisu do našich dět­ských skupin, vyplňte prosím násle­du­jící for­mulář. Obratem vás budeme kon­tak­to­vat s návrhem osob­ního setkání a pří­pad­ně vám zašleme přih­lášku k docházce.

For­mulář se otevře v novém okně prohlížeče.

Přejít nahoru