Náš tým a naše cesta
Miniškolka ~ Želvičky

Ing. Petra Poslední
hlavní průvodkyně třídy Želviček
Po studiu fakulty mezinárodních vztahů na VŠE jsem se prvních patnáct let své profesní kariéry věnovala marketingu a PR ve dvou zahraničních společnostech a myslela si, že to tak zůstane i po narození mé – dnes už téměř plnoleté — dcery Klárky. S ní a hlavně kvůli ní jsem se začala aktivně zajímat o výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku a objevila jsem úplně nový svět, který mě postupně zcela pohltil. A když jsem pak objevila pedagogiku Montessori, cítila jsem, že to je přesně to, co pro svou dceru hledám a k čemu celou dobu intuitivně směřuji. Postupem času jsem si doplnila potřebné vzdělání a začala jsem pracovat s dětmi. Nemohla jsem ani uvěřit všem těm možnostem, které mám k dispozici a které mohu dětem nabídnout. Našla jsem novou kariéru, strávila jsem s dětmi posledních patnáct let a stále se od nich učím. Jsem absolutně přesvědčená, že už děti předškolního věku jsou schopny rozvíjet své chápání světa a svého místa v něm do překvapivé hloubky, jsou-li k tomu dobře a dlouhodobě podněcovány a motivovány, a velice mě baví jim v tom pomáhat a pozorovat je na jejich cestě.

Jana Zelenková
průvodkyně třídy Želviček
Práce průvodkyně u batolat v montessori třídě je moje vysněné povolání, o kterém jsem vlastně původně nikdy neuvažovala. Vystudovala jsem estetiku na filosofické fakultě a během studia jsem spoluvytvářela tábor pro děti od 7 do 16 let. Pravděpodobně díky tomu jsem po škole intuitivně hledala práci, ve které bych mohla prožívat s dětmi všechno, co je přes den tak zajímá, i když to nebyla moje odborná specifikace. Objevila jsem laskavou a respektující pedagogiku Marie Montessori a stala se součástí dětské skupiny na pozici asistentky. Posléze přišli na svět moje dvě děti a já si zkusila montessori prostředí vytvořit doma. Po mateřské jsem si také vyzkoušela práci v montessori základce jako asistent pedagoga pro děti se speciálními potřebami, kde jsem se mnohému naučila a také posunula svoje vnímání různosti potřeb dětí na další úroveň. Jsem za to neskonale vděčná. Nicméně práce s předškolkovými dětmi vždy byla a je moje srdeční záležitost a tak jsem opravdu velice ráda, že můžu být součástí tohoto neskutečně obohacujícího prostředí tady v Jonášovi.
Myslím si, že děti jsou pro člověka obrovskou inspirací, často nám ukazují, co sami v běhu života nevnímáme. Pomáhají nám se zastavit a prožívat. Dávají nám možnost poznat víc a my jim můžeme na oplátku za tento vzácný dar laskavě pomáhat na jejich cestě k samostatnosti.
Vzdělání:
2016 Univerzita Karlova Magisterský titul v oboru Estetika — teorie a dějiny umění a kultury
Kurzy, semináře a workshopy:
2020 a 2024 kurzy první pomoci
2024 Special needs for educators (Montessori institute Prague)
2017 Birth to Three Assistants Course (Montessori Instuitute Prague)
2017 a 2024 Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky
2017 kurz Respektovat a být respektován
Školka ~ Delfínci

Markéta Nemcová
hlavní průvodkyně třídy Delfínků
Vystudovala jsem gymnázium a pomaturitní studium obor Diplomovaná zdravotní sestra, ale po narození svých dětí jsem měla jasno – začala jsem se zajímat o svět dětí, jejich vývojové potřeby a nejvíce mě oslovila pedagogika Marie Montessori. Absolvovala jsem Národní diplomový kurz Montessori pro věk 3–6 let, pracovala jsem se skupinou dětí na domácím vzdělávání. Do Jonáše jsem zavítala v roce 2015, kde jsem prvních 5 let pracovala s menšími dětmi. Od roku 2020 se plně věnuji práci se staršími dětmi. A protože předškolní věk je v životě člověka nejzásadnější, je mi ctí provázet děti právě v tomto období jejich života.
„Dítě není prázdná nádoba, je vedeno neúnavným vnitřním učitelem, který přesně podle plánu vytváří v nadšené činnosti ten největší zázrak vesmíru – lidskou bytost.“ (Maria Montessori)
Vzdělání:
2021 – 2025 Vyšší odborná škola Svatý Jan pod Skalou – diplomovaný specialista v oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika
Podzim 2024 AMI – Orientation Certificate course 3–6
Září 2024 Stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou (Prodys)
Srpen 2024 AMI – Jak se vypořádat s obtížným chováním ve třídě
Srpen 2024 Assosiation Montessori International (AMI) – Jak rozjet Montessori třídu 3–6 let
2016 ‑2019 Psychoterapeutický výcvik v systemické terapii (Systemický institut, Praha)
Podzim 2016 Základy arteterapeutických technik (Gracent)
Kurzy, semináře a workshopy:
Výchova srdcem (Podpora a implementace dětských skupin)
Jak zvládat emoce u dětí a podporovat emoční inteligenci dítěte
Osobnostně sociální rozvoj dítěte v MŠ

Sabina Filipová
průvodkyně třídy Delfínků
Vystudovala jsem Střední Pedagogickou školu v Litomyšli, kterou jsem si vybrala hlavně kvůli práci s dětmi v předškolním věku. Po Maturitě jsem nastoupila jako pečující osoba v Montessori školce v Jablonném nad Orlicí. Montessori pedagogika mě zajímala a viděla jsem v ní smysl. Byla a jsem otevřená vzdělávání v tomto oboru i nadále. Absolvovala jsem kurz českého jazyka, matematiky a praktického života se zaměřením na montessori pedagogiku. Prošla jsem kurzem respektující výchovy od manželů Kopřivových — Respektovat a být respektován. Tento rok jsem si doplnila vzdělání o kurz chůvy a mám radost, že jsem mohla nastoupit právě do Montessori školky Jonáš.
“Ta neznámá energie, která může pomoci lidstvu, je ta, která leží ukryta uvnitř každého dítěte. (Maria Montessori)

Magdaléna Nešlehová
průvodkyně třídy Delfínků
Vystudovala jsem Střední pedagogickou školu v Praze obor učitelka v Mateřské škole. Brzy na to jsem mohla navštívit vídeňské Montessori školky, jejichž výchovný a vzdělávací program zcela zasáhl do mé představy, jak by práce ve školce měla vypadat. Poté jsem vystudovala magisterské vzdělání na Filosofické fakultě v Praze obor Kulturologie. Po narození druhé dcery jsem se rozhodla vystudovat Národní diplomový kurs Marie Montessori pro předškolní věk. Dlouhou dobu jsem žila s mužem a dvěma dětmi na polosamotě, kde jsem na statku se zvířaty a menším hospodářstvím jsem vedla letní pobytové kursy a tábory pro děti s Montessori prvky. Tři roky jsem pracovala jako učitelka v lesní Montessori školce Mondík v Benátkách nad Jizerou.
Dnes již tři roky pracuji jako průvodkyně v dětské skupině Montessori školka Jonáš ve třídě Delfínci. Tuto výchovu vnímám jako nejúžasnějsí způsob, jak provést bezpečně dětskou mysl k poznávání nového, zkoušení si dovedností a rozvíjení osobnosti. Dítěti se tak dostává možnost dosáhnout nejvyššího možného a celistvého chápaní sebe, kamarádů a světa kolem něj.
“Ta neznámá energie, která může pomoci lidstvu, je ta, která leží ukryta uvnitř každého dítěte.” (Marie Montessori)
Vzdělání:
podzim 2024 AMI – Orientation Certificate course 3–6 let
srpen 2024 Assosiation Montessori International (AMI) – Jak rozjet Montessori třídu 3–6 let
září 2024 Chůva v dětské skupině — profesní kvalifikace
jaro 2011 Montessori pro věk 3 – 6 let – Montessori Praha, diplomový kurs
1999/2004 FF UK, Kulturologie
1990/1994 Střední pedagogická škola, obor učitelka v Mateřské škole, Evropská 33, Praha 6
Kurzy, semináře a workshopy:
Jak se vypořádat s obtížným chováním ve třídě — Montessori Institute Prague
Projekce a přenos – „zrcadlení“ ve vztahovém světě
Empatická a respektující komunikace
Chůze po linii Montessori seminář pro věk 3 – 6 let — Erudio Montessori
Využití dětské kresby při psychodiagnostice
Vedení školky

Ing. Michaela Ehrenbergerová
zakladatelka a ředitelka
Přestože jsem už od dětství toužila věnovat se psychologii a speciální pedagogice, nějakou hříčkou osudu jsem v roce 2002 odpromovala na Provozně ekonomické fakultě ČZU v oboru Systémové inženýrství a informatika. 🙂 Nicméně touha po poznávání a pochopení lidské duše (a především té dětské) mě provázela celý život a po narození mých dvou synů Jonáše a Mikuláše jsem se ke svému snu vrátila. Od roku 2006 jsem působila jako lektorka kurzů a seminářů, zaměřujících se především na psychologii a výchovu dětí, emoční inteligenci, Montessori pedagogiku a další. Právě Montessori pedagogika ovlivnila můj život zásadně a našla jsem v ní svou cestu pro sebe i svou rodinu. V roce 2011 jsem pro své děti založila Montessori školku Jonáš v Praze a protože mi směr této pedagogiky dává velký smysl, oba kluci pokračovali v tomto vzdělávacím systému až do 9. třídy v Montessori ZŠ na Beránku. Já sama na své cestě seberozvoje pokračuji dál, dává mi velký smysl spolu-vytvářet příjemné a podnětné školkové prostředí pro děti, jejich rodiče i naše průvodkyně.
„Je zajímavé si všímat, že když je život jednoduchý a přirozený a když jsou děti součástí života dospělých, jsou klidné a šťastné. “ (Maria Montessori)
Vzdělání:
2020 — 2025 Komplexní výcvik v psychoterapii zaměřené na řešení (Solution Focused Brief Therapy)
2022 — 2023 Hypnoterapie zaměřená na řešení
2018 — 2020 Expresivní terapie se zaměřením na arteterapii — Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta
2017 — 2018 Stres a možnosti jeho zvládání — FF UK, Katedra psychologie
2017 Výcvik mentoringu a koučinku pro pedagogy
Kurzy, semináře a workshopy:
Somatic Experiencing — Práce s traumatem u dětí — Maggie Kline
Dreamwork — Práce se sny — Český institut biosyntézy
Využití storytellingu v dramaterapii
Terapie hrou pro rodiče a odborníky, vycházející z Neufeldova vývojového přístupu — Tamara S. Neufeld
Psychodiagnostické kresebné metody — Test stromu & Dětská kresba
Respektovat a být respektován
Motivační jógové hry pro děti

Ing. Martina Veselá
zástupkyně ředitelky
Vystudovala jsem Vysokou školu ekonomickou v Praze a již během studií pracovala s dětmi v rodinách v Praze, Francii a Belgii. Po narození svých dětí jsem se snažila více pochopit jejich jednání, avšak dosavadní znalosti a zkušenosti k tomu někdy nestačily. Objevila jsem literaturu od Marie Montessori, vystudovala Národní diplomový kurz Společnosti Montessori pro děti 3–6 let a semináře Respektovat a být respektován. Zde jsem již postupně nacházela to, co jsem dlouho hledala. Začala jsem pracovat na pozici asistentky v Montessori miniškolce 4 Medvědi v Podolí (1 rok), vedla Montessori dílny pro děti 1,5–3 roky. V Montessori školce Jonáš působím od jejího založení v roce 2011 nejprve jako hlavní
průvodkyně pro třídu 3–6 let a krátce i jako průvodkyně pro mladší třídu (2–3 roky). Po 7 letech jsem se přesunula do užšího vedení školky. Snažím se zde vytvářet láskyplné a inspirativní prostředí, kde každý má prostor se rozvíjet dle svého tempa a „vnitřního plánu“. Své dovednosti si průběžně doplňuji kurzy osobnostního rozvoje a odbornými semináři v oblasti Montessori pedagogiky.
„Žije-li dítě v přátelské atmosféře a cítí se potřebné, naučí se nalézat v tomto světě lásku.“ (Maria Montessori)
Vzdělání:
2011 Národní diplomový kurz Společnosti Montessori pro děti 3–6 let
Kurzy, semináře a workshopy:
Základní prvky zdravého vývoje pro děti předškolního věku
Praktické Montessori aktivity pro děti do 3 let
Výchova srdcem
Smyslová výchova pro děti 3–6 let
Empatická a respektující komunikace — Škola bez poražených
Jak řešit konflikty a neshody na pracovišti
Laskavost, empatie a hranice ve výchově
Naše cesta
Montessori školku jsem založila v roce 2011 pro své dva syny Jonáše a Mikuláše. V lednu 2012 jsme otevřeli ke školce ještě jednu třídu miniškolky a od této doby úspěšně nabízíme docházku pro děti od 2 let až po zahájení povinné školní docházky.
Naším hlavním cílem je nabízet dětem laskavé a inspirativní prostředí a učit je respektu k sobě i k druhým.
Snažíme se pro naše děti i jejich rodiče vytvořit téměř rodinné zázemí, aby se u nás cítili jako doma.
Registrace
Máte-li zájem o bližší informace k zápisu do našich dětských skupin, vyplňte prosím následující formulář. Obratem vás budeme kontaktovat s návrhem osobního setkání a případně vám zašleme přihlášku k docházce.
Formulář se otevře v novém okně prohlížeče.